افق 2

خوشبختی در انتظار آدم های دل خوشه

افق 2

خوشبختی در انتظار آدم های دل خوشه

نوسترآداموس: مردی که فردا را پیش‏بینی می‏کند- بخون و منتظر باش


میشل دونوسترادام(Michel De Nostradame) که بیشتر با نام لاتین خود؛ یعنی نوسترآداموس (Nostr Adamus) شناخته شده است؛ در روز چهاردهم دسامبر سال 1503 م. در ناحیه سن رمی فرانسه متولد شد.
خانواده وی از شجره پزشکی یهودی و ایتالیایی الاصل بود. پدر بزرگ وی در شکل‏گیری و تربیت نوسترآداموس نقش اساسی داشته و آموزه‏های اشراقی مکتب کابالیست‏ها را مستقیماً به وی تعلیم داده است.
نوسترآداموس در سن 22 سالگی از دانشگاه بسیار معتبر آن روزگار فرانسه؛ یعنی مون‏پلیه در رشته پزشکی فارغ‏التحصیل شد و برای نجات بیماران از بیماری مرگ سیاه یا طاعون، بلافاصله مشغول به کار شد. شاوینی، پیرو و مفسر معروف نوسترآداموس می‏نویسد که وی سه سال تمام بر روی نخستین اشعار وحی‏آمیز خود که از آینده و رویدادهای آن خبر می‏آورد کارکرد و در سال 1555م. دفتری را - که در بر گیرنده بیش از سیصد پیشگویی شعرگونه بود - به پسرش سزار هدیه کرد.
سپس در سالهای بعد مجموعه کاملی از شعرواره‏های نوسترآداموس در 1000 قطعه؛ یعنی 10 سانتوری که هر سانتوری مشتمل بر 100 قطعه بود، را منتشر شد. نوسترآداموس بر خلاف شایعات واهی و عبثی که پیرامون شیطان‏پرستی و خداستیزی به وی نسبت داده‏اند، فردی عمیقاً مؤمن و پای‏بند به مذهب کاتولیک به بود و در نامه‏ای به پسرش صریحاً متذکر می‏شود که:
«... و از زمانی که اراده ذات خداوند متعال بر این قرار گرفته که تو فقط در نور طبیعی و در این نقطه زمین به دنیا بیایی... از آنجایی که برایم ممکن نیست نوشته‏ای را به صورت رسمی و کامل برایت به ارث بگذارم؛ چون بر اثر بی‏عدالتی و گذشت زمان نابود خواهد شد...؛ چون که همه چیز تحت اختیار و سلطه قادر متعال و خداوند یکتا قرار دارد.»
در واقع او با این عبارات، صریحاً اشاره به عدم اصالت ادبیات رمزی علم اخترشناسی و طالع‏بینی نموده است و همه اراده‏ها را موکول به خواست و اراده خداوند متعال می‏نماید.
بررسی پیشگوئیهای نوسترآداموس درباره «جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران»
«شاهزاده عرب، مریخ، خورشید، ناهید، شیر، حکومت کلیسا را از طریق دریا از پای در خواهد آورد، از جانب ایران (پرشیا) بیش از یک میلیون پرهیزگار به بیزانس و مصر، به سوی شمال هجوم خواهند آورد.»3
«از کشور عربی خوشبخت (در منطقه غنی و ثروتمند اعراب) شخصی قدرتمند و مسلط بر شریعت [حضرت] محمد(ص) زاده خواهد شد، اسپانیا را به دردسر انداخته و بر گرانادا (غرناطه) مستولی می‏شود. از طریق دریا بر مردم نیکوزیا ظفر خواهد یافت.»4
«مرد مشرقی از محل استقرار خویش خارج خواهد شد، برای دیدار فرانسه از کوه آپونین خواهد گذشت، از فراز آسمان، از برف‏ها، دریاها و کوهها گذر خواهد کرد و همگان را با عصایش مضروب خواهد کرد...»5
ادبیات رمزآلود، واژه‏ای است که به بهترین نحو می‏تواند عمق معانی شعرواره‏های نوسترآداموس را بیان کند؛ چرا که طبق نظر اغلب مفسران معروف نوسترآداموس؛ یعنی اریکاچیتهام، گی بوحک و ژان شارل دو فن برون، حداقل وقایع ذیل را می‏توان بدون هیچ شک و تردیدی از میان شعرواره‏های رمز آلود نوسترآداموس بر شمرد:
آتش‏سوزی بزرگ لندن در سال 1666م. اعدام چارلز اول، روی کارآمدن حکومت مذهبی کرامول در انگلستان، وقوع انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه، رویارویی استالین و تروتسکی پس از مرگ لنین، اضمحلال رژیم شوروی، اعدام لویی شانزدهم و ماری آنتوانت، به قدرت رسیدن ناپلئون و انتخاب لقب امپراتور توسط وی، به قدرت رسیدن هیتلر و رژیم نازی، به قدرت رسیدن موسولینی در ایتالیا و ژنرال فرانکو در اسپانیا، ترور کندی، سقوط شاه ایران و وقوع انقلاب اسلامی در ایران، رهبری امام خمینی(ره) از فرانسه - او دقیقاً عنوان می‏کند که رهبر ایران از فرانسه باعث سقوط شاه ایران می‏شود - ، وقوع حادثه یازدهم سپتامبر و آتشی که در برجهای دوقلوی شهر جدید (نیویورک) ایجاد می‏شود و بسیاری از حوادث تاریخی دیگر از سالهای 1555 میلادی به بعد که حدوداً 450 سال را دربر می‏گیرد.
«دو محاصره، در گرمایی سوزان، انجام می‏گیرد. آن مرد، از فشار تشنگی، به خاطر دو فنجان مملو از آب، کشته می‏شود. دژ نظامی، مملو می‏شود، و یک آرمانگرای کهنسال [امام خمینی (ره)] نشانه‏های نیرا (سرزمین ایران) را به اهالی ژنو [سازمان ملل متحد]نشان خواهد داد.»6 رهبر پاریس، اسپانیای بزرگ را اشغال می‏کند، کشتیهای جنگی در برابر مسلمانان [محمدی‏ها] که از پارتیا [ناحیه‏ای در ایران] و مدیا [ناحیه‏ای در ایران] برخاسته‏اند، می‏ایستند. آن مرد، سیکلاد [اروپا] را تاراج می‏کند، و آنگاه انتظاری بزرگ در بندر یونان حکمفرما می‏شود. »

در مجموع نوسترآداموس به این موضوع به صراحت اشاره می‏کند که ایران (پارت، نیرا، پرشیا، مدیا) با کمک مسلمانان سراسر جهان، از جمله کشورهای عربی و مخصوصاً سوریه، عربستان سعودی و لیبی حکومت مقتدری را تشکیل می‏دهند و پس از جنگی مذهبی که هسته آن از لبنان شروع می‏شود و عمدتاً بر علیه اسرائیل است، جهان را به تسخیر خود درمی‏آورند و سپس جنگی جهانی و عظیم رخ خواهد داد و جهان نابود خواهد شد.7
در هنگامه دمیدن خورشید،
آتش بزرگ، دیده خواهد شد؛
صدا و روشنایی،
در امتداد شمال، ادامه خواهد یافت.
در میانه کره خاک،
مرگ و آوای مرگ، شنیده خواهد شد؛
مرگ از درون سلاحها،
آتش و خشکسالی
آنان را به انتظار خواهند نشاند.
در خاتمه، این سرزمین به واسطه جنگ جهانی سوم نابود و نامسکون خواهد شد.8
سرزمین مسکونی،
از سکنه خالی خواهد شد؛
برای به دست آوردن سرزمینها،
جدال و اختلاف شدیدی درمی‏گیرد؛
قلمروها به مردانی سپرده خواهد شد؛
که از غرور و سربلندی تهی خواهند بود.
سپس، برای برادران بزرگ،
نفاق و مرگ
پیش خواهد آمد.
و از چنین برمی‏آید که ایران، جهان را ابتدا از طریق حمله به ترکیه (و مقدونیه) به تصرف خود درخواهد آورد:
شب در آسمان، مشعلی رو به خاموشی، دیده خواهد شد. در مرکز رن، جنگ و خشکسالی به بار می‏آید، کمک خیلی دیر می‏رسد. پرشیا (ایران) حمله آورده و ماگدونیا و در جای دیگر می‏گوید: (مقدونیه) را به محاصره درمی‏آورد.9
تو ای فرانسه!
اگر،
از آبهای لیگوریا گذر کنی؛
خود را،
در میانه دریا و جزایر،
در محاصره خواهی یافت؛
و پیروان محمد،
در برابر تو خواهند ایستاد.
و همچنین
تو، ای دریای آدریاتیک!
استخوان خران و اسبان را
خواهی جوید.10
و باز می‏گوید:
آن مرد،
با سلاحها و آتش درخشان،
در نزدیکی دریای سیاه،
از پرشیا برای تسخیر ترابوزان
خواهد آمد.
فاروس و میتیلن به لرزه در خواهد آمد؛
خورشید،
دریای آدریاتیک را که مملو از اجساد اعراب است؛
روشن خواهد کرد.11
و سپس نوسترآداموس، عواقب جنگ اتمی و نابودی تدریجی جهان به واسطه جنگ جهانی سوم را شرح می‏دهد:
«کسوفی در پیش خواهد بود که از زمان آفرینش گیتی تا زمان مرگ و مصائب حضرت مسیح و از آن زمان تا به امروز هرگز رخ نداده است و جهان چنین ظلمتی به خود ندیده است...»12
که در این مورد آیات مربوط به قیامت در سوره قیامت به ذهن انسان تداعی می‏شود:
فإذا برق البصر و خسف القمر و جمع الشمس و القمر یقول الإنسان یومئذ أین المفرّ.
هنگامی که بینایی خیره می‏گردد، و ماه فرو می‏رود، و خورشید و ماه گرد هم آیند، آن روز انسان می‏گوید: به کجا فرار کنم؟
«مرد والامقامی از تبار عرب به زودی پیش خواهد تاخت. از سوی اهالی بیزانس به او خیانت خواهد شد. از شهر قدیمی رودس به پیشواز او خواهند آمد، از جانب هانگری [مجارستان] متحمل آزار بسیار خواهد شد.»13
«در حوالی دریای آدریاتیک بر اثر توفانی عظیم، کشتی غرق می‏شود و زمین به لرزه درآید و به سوی آسمان پرتاب می‏شود و دوباره فرو می‏افتد؛ در مصر جنبش پیروان محمد افزایش می‏یابد و پیکی به (آن سوی مرزها) فرستاده می‏شود تا خبر را اعلان کند.»
«... شهرها آلوده و کثیف گشته، باعث اعتراض و شرمساری زیادی خواهد شد، و تاریکی و جهل فقط با درخشش نور از بین می‏رود و با تغییراتی حکومت جهل و ظلمت پایان خواهد یافت...»
رهبری اصلی مشرق زمین با شورشهای زیادی روبرو خواهد شد، که اکثراً از طرف شمالی‏ها و غربی‏های مغلوب شده است، که عده‏ای کشته و برخی مورد آزار قرار گرفته‏اند و بقیه در حال گریزند و فرزندانشان که از زنان متعددی هستند، زندانی شده‏اند.14
م.پ. ادوارد در کتاب خود در باب پیشگوئیهای نوسترآداموس نقل می‏کند که سانتوری هشتم، قطعه 6 مربوط به وقوع جنگ جهانی سوم است:
«... جنگ و خونریزی برای مرتبه سوم حتمی است؛ آتش به حدی است که دریاها به جوش می‏آید و از دولت‏ها فقط دو دولت و از جهان فقط نیمی باقی می‏ماند...»15
«شاهزاده لیبیایی [که نماینده حکومت ایران است] در غرب به قدرت خواهد رسید، یک فرانسوی از اعراب به شدت مکدر خواهد شد، دانشمند ادیب [ادبا] خود را با اوضاع وفق خواهند داد، زبان عرب بر فرانسه پیشی می‏گیرد...»16
«در نزدیکی سوربن جهت حمله به مجارستان
قهرمانی از اهالی برودها [سیاه‏پوستان] به آنان هشدار خواهد داد.
رهبر بیزانس، سالون از اسلاوینا،
آنان را به شریعت محمد[(ص)] در خواهد آورد.
همچنین نوسترآداموس در چنین می‏سراید که:
«امپراتوری مقدس به آلمان خواهد آمد؛
پیروان اسماعیل جایگاه بی‏مانع خواهند یافت.
آدمهای نادان همچنان خواستار کارمانی [شریعت کهنه] هستند. تمامی حمایت کنندگان [محمد(ص)] سراسر گیتی را خواهند پوشاند.»17
بنابراین، نوسترآداموس در اغلب سانتوری‏ها از جمله سانتوری 5 نسبت به فتح جهان به وسیله شریعت حضرت محمد(ص) به غرب و تمدن غربی هشدار می‏دهد و به جهانیان اعلام می‏کند که روزی مسلمانان به رهبری ایران و تمدن ایرانی بر جهان مسلط خواهند شد که این بی‏شک در پیوند با گسترش و جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران است.
نام کتاب: پیشگویی های نوسترآداموس

حکایت و شرح حکایت

ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگی٬ حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. تا اینکه مرد مهربانی از راه رسید و از اینکه ملا نصرالدین را آنطور دست می‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه میدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سکه به تو نشان دادند٬ سکه طلا را بردار. اینطوری هم پول بیشتری گیرت می‌آید و هم دیگر دستت نمی‌اندازند. ملا نصرالدین پاسخ داد: ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سکه طلا را بردارم٬ دیگر مردم به من پول نمی‌دهند تا ثابت کنند که من احمق تر از آن‌هایم. شما نمی‌دانید تا حالا با این کلک چقدر پول گیر آورده‌ام.
«اگر کاری که می کنی٬ هوشمندانه باشد٬ هیچ اشکالی ندارد که تو را احمق بدانند.»
شرح حکایت

در این داستان می‌بینیم ملا نصرالدین با بهره‌گیری از استراتژی ترکیبی بازاریابی، قیمت کم‌تر و ترویج، کسب و کار «گدایی» خود را رونق می‌بخشد. او از یک طرف هزینه کمتری به مردم تحمیل می‌کند و از طرف دیگر مردم را تشویق می‌کند که به او پول بدهند.

* 1. استراتژی‌های بازاریابی (Marketing Strategies)

تعریف : استراتژیی که تعیین می‌کند یک سازمان چگونه به اهداف بازاریابی خود می‌رسد، مثلاً بر کدام بازارها و محصولات متمرکز شود و چه مقدار برای فعالیت‌های بازاریابی هزینه کند

Nominated Poem of 2005 for the best poem ...شعر برگزیده سال 2005

شعر زیبایی است و خیلی ساده که هر کس میتونه ترجمه کنه
Dear White fella............ Couple of things you should know.....

When

I born, I Black,

When I grow up, I Black,

When I go in Sun, I Black,

When I scared, I Black,

When I sick, I Black,

And when I die, I still black.......

And you White fella,

When you born, you Pink,

When you grow up, you White,

When you go in Sun, you Red,

When you cold, you Blue,

When you scared, you Yellow,

When you sick, you Green,

And when you die, you Gray.................

And you calling me Colored ???????????

رئیس جمهور های امریکا Presidents of the USA dates in office


1 George Washington 1789–1797
2 John Adams 1797–1801
3 Thomas Jefferson 1801–1809
4 James Madison 1809–1817
5 James Monroe 1817–1825
6 John Quincy Adams 1825–1829
7 Andrew Jackson 1829–1837
8 Martin Van Buren 1837–1841
9 William Henry Harrison 1841
10 John Tyler 1841–1845
11 James Knox Polk 1845–1849
12 Zachary Taylor 1849–1850
13 Millard Fillmore 1850–1853
14 Franklin Pierce 1853–1857
15 James Buchanan 1857–1861
16 Abraham Lincoln 1861–1865
17 Andrew Johnson 1865–1869
18 Ulysses Simpson Grant 1869–1877
19 Rutherford Birchard Hayes 1877–1881
20 James Abram Garfield 1881
21 Chester Alan Arthur 1881–1885
22 (Stephen) Grover Cleveland 1885–1889
23 Benjamin Harrison 1889–1893
24 (Stephen) Grover Cleveland 1893–1897
25 William McKinley 1897–1901
26 Theodore Roosevelt 1901–1909
27 William Howard Taft 1909–1913
28 (Thomas) Woodrow Wilson 1913–1921
29 Warren Gamaliel Harding 1921–1923
30 Calvin Coolidge 1923–1929
31 Herbert Clark Hoover 1929–1933
32 Franklin Delano Roosevelt 1933–1945
33 Harry S. Truman 1945–1953
34 Dwight David Eisenhower 1953–1961
35 John Fitzgerald Kennedy 1961–1963
36 Lyndon Baines Johnson 1963–1969
37 Richard Milhous Nixon 1969–1974
38 Gerald Rudolph Ford 1974–1977
39 James Earl Carter, Jr. 1977–1981
40 Ronald Wilson Reagan 1981–1989
41 George Herbert Walker Bush 1989–1993
42 William Jefferson Clinton 1993–2001
43 George Walker Bush from 2001

ALLAH'S LOVE

You have seen how a mother embraces and suckles her little baby; how she expresses her feelings towards the infant. She does this due to her love and emotion for the baby.
You will also have seen how birds care for their young; how they bring food and water and put morsels in their mouths. They protect their young if they are attacked by other birds, by a snake or by other predators.
And even though they suffer as a consequence, birds surely love their young, show the great mercy and forbid evil being committed against them. This kind of mercy that fathers, mothers, and people generally, as well as animals, show within themselves, is from the Almighty, Allah. It is He Who created such compassion and it is He Who instilled in animals how to love their young.
Allah bestows mercy into the souls of humans and animals. He is the All Beneficent, the All Merciful, showing His love for all His creatures. He created love and mercy in the soul so that people and animals may have compassion for each other. Verily His love and mercy to us is far more than can be bestowed by our parents and families.
It is He Who created and provided us with the amenities for life on earth including the necessities for the time we were in our mother's womb.
He sent us the prophets to teach us the right path, to keep us far from evil and corruption, so we may enter paradise and be saved from fire and torment.
Surely He is the Most Compassionate, the Most Merciful; constantly demonstrating His love His and His sympathy for His creatures. In return, we should love our Creator by thanking and worshipping Him. He Who has such love and mercy for us deserves great praise and gratitude

استاد بنان-بیوگرافی


در اردیبهشت ماه سال 1290 خورشیدی در تهران خیابان زرگنده ( قلهک ) ؛ در خانواده یی متعین و صاحب جاه ، به دنیا آمد . پدرش کریم خان بنان الدوله نوری و مادرش دختر شاهزاده محمد تقی میرزا رکنی ( رکن الدوله ) برادر ناصر الدینشاه یا پسر محمد شاه قاجار بود . از شش سالگی بنا به درخواست و توصیه استاد نی داود به خوانندگی و نوازندگی ارگ و پیانو پرداخت و در این راه از راهنمایی های مادرش که پیانو را بسیار خوب می نواخت بهره ها گرفت ، اولین استاد او پدرش بود و دومین استاد ، مرحوم میرزا طاهر ضیاء ذاکرین رثایی و سومین استادش مرحوم ناصر سیف بوده اند .

بنان در سال 1321 خوانندگی در رادیو را آغاز کرد ، در آن زمان ، شادروان روح اله خالقی مسئولیت موسیقی راد یو را بر عهده داشت ، روزی که بنان با عبدالعلی وزیری جهت امتحان به رادیو می رود در دفتر روح اله خالقی ، ابوالحسن صبا هم نشسته بوده ، از بنان می خواهند که برای ایشان قطعه یی بخواند و او (( در آمد سه گاه )) را آغاز می کند و صبا هم با ویولون او را همراهی می کند. هنوز (( در آمد )) تمام نشده بود که خالقی به صبا می گوید : (( شما نواختن ویولون را قطع کنید )) و به بنان اشاره می کند (( گوشه حصار )) را بخواند و بنان بدون اندک مکثی ، با چنان مهارت و استادی (( در آمد حصار )) را می خواند و به (( سه گاه )) فرود می آید که روح اله خالقی بی اختیار برخاسته و او را در آغوش گرفته و می بوسد و آینده وی را در هنر آواز درخشان پیش بینی می کند .

(( صدای بنان ، بسیار لطیف و شیرین ، زیبا و خوش آهنگ است ، کوتاه می خواند ولی در همین کوتاهی ، ذوق و هنر بسیار نهفته است ، غلت ها و تحریرهای او چون رشته مروارید غلطانی ، به هم پیوسته و مانند آب روان است . من از صدای او مسحور می شوم ، لذتی بی پایان می برم که فوق آن متصور نیست ، تصور نمی کنم خواننده یی به ذوق و لطف و استعداد بنان در قدیم داشته باشیم ، و به این زودی ها هم پیدا کنیم ... بنان در موسیقی ما از گوهر گرانبها هم گرانبها تر است .))

از سال 1321 صدای غلام حسین بنان ، همراه با همکاری عده یی از هنرمندان دیگر از رادیو تهران به گوش مردم ایران رسید و دیری نگذشت که نام بنان زبانزد همه شد و شیفتگان فراوانی در سراسر کشور پیدا کرد . خالقی او را در ارکستر انجمن موسیقی شرکت داد و با ارکستر شماره یک نیز همکاری را شروع کرد و از بدو شروع برنامه همیشه جاوید (( گلهای جاویدان )) بنا به دعوت استاد ارجمند داود پیرنیا همکاری داشت . بنان در طول فعالیت هنری خود ، حدود 450 آهنگ را اجرا کرد و آنچه که امتیاز مسلم صدای او را پدید می آورد ، زیر و بم ها و تحریرات صدای او است که مخصوص به خودش می باشد بنان نه تنها در آواز قدیمی و کلاسیک ایران استاد بود ، بلکه در نغمات جدید و مدرن ایران نیز تسلط کامل داشت . تصنیف زیبا و روح پرور (( الهه ناز )) او بهترین معرف این ادعا می باشد .

غلامحسین بنان به سال 1315 خورشیدی به سمت بایگان در اداره کل کشاورزی استخدام شد و بعد از چندی به شرکت ایران بار که مرکز آن در اهواز بود منتقل گشت . پس از چند سال به معاونت آن اداره منصوب گردید . در سال 1321 به تهران آمد و بنا به پیشنهاد مرحوم فرخ که وزیر خواربار بود ، به سمت منشی مخصوص وزیر به کار پرداخت . بهد از تغییر کابینه ، به اداره کل غله و نان منتقل شد و چندی کفالت اداره دفتر و کارگزینی و مدتی هم مسئولیت تحویل کوپن نان تهران را برعهده داشت . در سال 1332 به پیشنهاد شادروان خالقی به اداره کل هنرهای زیبای کشور منتقل شد و به استاد آواز هنرستان موسیقی ملی به کار مشغول گردید و در سال 1334 رئیس شورای موسیقی رادیو شد .

غلامحسین بنان به ناراحتی جهاز هاضمه مبتلا شده بود از طرف دیگر حنجره اش نیز آمادگی بیان نیاز های درونیش را نداشت و به همین دلیل اندک اندک از خواندن اجتناب ورزید و از صحنه هنر کناره کشید و دیگر حدود بیست سال آخر عمر را تقریبا فعالیت چشم گیری نداشت و روز به روز ناراحتی جهاز هاضمه او را بیشتر رنجور می کرد و متاسفانه کوشش های پزشکان و خاصه مراقبت ها و از خود گذشتگی های پری بنان همسر وفادار و مهربانش هم موثر نیفتاد و سرانجام در ساعت 7 بعد از ظهر پنجشنبه هشتم اسفند ماه 1364 خورشیدی در بیمارستان ایرانمهر قلهک جهان را بدرود گفت . روانش شاد باد

بهانه ی دخترا

1 - فاصله سنی مون خیلی زیاده(یعنی خیلی از مرحله پرتی) 2 - من به تو علاقه به اون صورت ندارم (یعنی خیلی بد هیکلی) 3 - من الان تو موقعیت بدی هستم (یعنی دلم یه جا دیگه گیره) 4 - تقصیر تو نیست تقصیر منه (یعنی عجب غلطی کردم با تو دوست شدم) 5 - من تو دوستیمون از هیچ کاری دریغ نکردم (یعنی هر غلطی خواستم کردم) 6 - دیروز یه خواستگار دکتر داشتم (یعنی زودتر بیا منو بگیر

عشق یعنی....


عشق یعنی لحظه دیدار یار عشق یعنی انتهای انتظار عشق یعنی انتظار و انتظار عشق یعنی هرچه بینی عکس یار

عشق یعنی...! عشق یعنی مستی و دیوانگی عشق یعنی با جهان بیگانگی عشق یعنی شب نخفتن تا سحر عشق یعنی سجده با چشمان تر عشق یعنی سر به دار آویختن

آخرین آرزوی سقراط

پیش از آنکه سقراط را محاکمه کنند از وی پرسیدند: بزرگترین آرزویی که در دل داری چیست؟ پاسخ داد:بزرگترین آرزوی من این است که به بالاترین مقام آتن صعود کنم و با صدای بلند به مردم بگویم : ای دوستان چرا با این حرص و ولع بهترین و عزیزترین سالهای زندگی خود را به جمع کردن ثروت و سیم و طلا می گذرانید در حالیکه آنگونه که باید و شاید در تعلیم و تربیت اطفالتان که مجبور خواهید شد ثروت خود را برای آنها باقی بگذارید, همت نمی گمارید؟

"هفت سین قرآن مجید"


1- سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم.( یس/58)
" از جانب پروردگار [ی] مهربان [ به آنان] سلام گفته می شود."
این ندای روح افزا و نشاط بخش و مملو از مهر و محبت خدا ، چنان روح انسان را در خود غرق می کند و به او لذت ، شادی و معنویت می بخشد ، که با هیچ نعمتی برابر نیست ، آری شنیدن ندای محبوب ، ندایی آمیخته با محبت و آکنده از لطف ، سرتا پای بهشتیان را غرق سرور می کند ، که یک لحظه ی آن بر تمام دنیا و آنچه در آن است برتری دارد.
از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده : " در همان حال که بهشتیان غرق در نعمتهای بهشتی هستند نوری بر بالای سرایشان آشکار می شود ؛ نور لطف خداوند که بر آنها پرتو افکنده است.
پس ندایی بر می خیزد که "سلام بر شما ای بهشتیان" ، نظر لطف خداوند چنان بهشتیان را مجذوب می کند که از همه چیز جز او غافل می شوند ، و همه نعمتهای بهشتی را در آن حال به دست فراموشی می سپارند.
2- سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین . ( صافات /79)
" درود بر نوح در میان جهانیان."
چه افتخاری از این برتر و بالاتر که خداوند بر حضرت نوح علیه السلام ، سلام می فرستد ، سلامی که در میان جهان و جهانیان باقی می ماند و تا دامنه قیامت گسترده می شود ، سلام خدا توأم با ثناء جمیل و ذکر خیر بندگانش در قرآن کریم ؛ کمتر سلامی به این گستردگی و وسعت درباره کسی دیده می شود ، به خصوص اینکه لفظ " العالمین" معنی وسیعی دارد که نه تنها همه انسانها ، بلکه عوالم فرشتگان و ملکوتیان را نیز در برمی گیرد.
3- سلامٌ علی اِبراهیم . ( صافات/109)
" درود بر ابراهیم."
در آیات پیش از این آیه ، به چگونگی بشارت دادن فرزندی بردبار و پراستقامت بر حضرت ابراهیم ، و جریان دستور ذبح اسماعیل - فرزند ایشان - و تسلیم بودن هر دوی آنها بر این امر به میان آمده است ک پس از یاد آوری این قضایا ، خداوند می فرماید: سلام بر ابراهیم [ آن بنده مخلص و پاک باد.]
4- سلامُ عـَلی موُسی و هارون . (صافات/120)
" درود بر موسی و هارون."
درآیات پیش از این آیه ، خداوند ضمن آیاتی ، جریانات حضرت موسی و هارون را نقل می فرماید:
- ما این دو برادر و قوم آنها را از اندوه بزرگ رهایی بخشیدیم . ( صافات/115)
- ما آنها را یاری کردیم تا آنها بر دشمنان نیرومند خود پیروز شدند . ( صافات/116)
- ما به آن دو ، کتاب آشکار دادیم . ( صافات/117)
- ما آن دو را به راه راست هدایت نمودیم . ( صافات/118)
- ما ذکر و یاد خیر آنها را در اقوام بعد باقی وبرقرار ساختیم . ( صافات /119)
و بعد از یادآوری موارد فوق خداوند برآن دو سلام می رساند.
سلامی از ناحیه پرودگار بزرگ و مهربان.
سلامی که رمز سلامت در دین و ایمان در اعتقاد و مکتب، و در خط و مذهب است.
سلامی که بیانگر نجات و امنیت از مجازات و عذاب این جهان و آن جهان است.
5- سلامُ علی آلِ یاسین . ( صافات/130)
" درود بر پیروان الیاس"
خداوند می فرماید: ما نام نیک الیاس را در میان امتهای بعد جاودان کردیم.( صافات /129)
امتهای دیگر ، زحمات این انبیاء بزرگ ( الیاس وسلاله ی او ) را که در پاسداری خط توحید، و آبیاری بذر ایمان منتهای تلاش و کوشش را به عمل آوردند ، هرگز فراموش نخواهند کرد ، و تا دنیا برقرار است یاد و مکتب این بزرگ مردان فداکار زنده و جاویدان است.
تعبیر به " ال یاسین" به حای" الیاس" یا به خاطر این است که ال یاسین لغتی در واژه " الیاس" بوده و هر دو به یک معنی است ، و یا اشاره به الیاس و پیروان او است که به صورت جمعی آمده است.
6- سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین . ( زمر/73)
" ... سلام برشما ، خوش آمدید ، در آن درآیید [ و] جاودانه [ بمانید]
در این آیه ، خداوند می فرماید که بهشتیان وقتی به بهشت می رسند ، در حالی که درهای آن گشوده شده است ، در این هنگام نگهبانان بهشت ، آن ملائک رحمت به آنها می گویند : سلام بر شما ، گوارا باد این نعمتها بر شما ، داخل بهشت شوید و جاودانه بمانید.
7- سلامُ هیَ حتّی مَطلَعِ الفـَجر. ( قدر/5)
" [ آن شب] تا دم صبح ، صلح و سلام است . "
این آیه ، در توصیف شب قدر است . آن شبی است که قرآن درآن نازل شده و عبادت و احیاء آن معادل هزار ماه است ، خیرات و برکات الهی در آن شب نازل می شود و رحمت خاص الهی شامل بندگان می گردد و فرشتگان و روح در آن شب نازل می گردند.

هفت سین محمدی صلی الله علیه و اله


1- السَّعیدُ مَن اِختارَ باقیَةً یَدُومُ نَعِیمُها علی فانِیَةٍ لا یَنفَدُ عَذابُها ، وقَدَّمَ لما یَقْدَمُ علَیهِ مِمّا هُو فی یَدَیهِ قَبلَ أن یُخَلِّفَهُ لِمَن یَسعَدُ بِإنفاقِهِ وقَد شَقِیَ هو بِجَمعِهِ. اعلام الدین ، 345
سعادتمند و خوشبخت کسی است که سرای باقی را که نعمتش پایدار است به سرای فانی که عذابش بی پایان است برگزیند و از آنچه در اختیار دارد برای سرایی که بدانجا خواهد رفت پیش فرستد قبل از آنکه آنها را برای کسی گذارد که وی با انفاق آن خوشبخت شود ولی خود او با گردآوردن آن بدبخت شده باشد.
2- السَخِی قَریبٌ مِن الله، قَریبٌ مِن الناس ، قَریبٌ مِن الجنة. بحار الانوار، ج73
سخاوتمند و بخشنده هم به خداوند و هم به مردم و هم به بهشت نزدیک است.
3- السُوالُ نِصفُ العِلم. کنزل العمال
سوال کردن و پرسشگری نیمی از دانایی است.
4- السُوقُ دارُ سَهوٍ وَ غَفلةٌ فَمَن سَبَّحَ فیها تَسبیحَةً کَتَبَ اللهُ لَهُ بِها اَلف الف حَسنةٍ. کنزل العمال
بازار سرای فراموشی و غفلت است لذا هرکه در آنجا خدا یکبار تسبیح گوید خداوند برایش هزار هزار حسنه می‌نویسد.
5- سَابُّ المُومنِ کَالمُشرفِ عَلی الهَلَکَة. کنز العمال
کسی به مومنان ناسزا و دشنام می‌دهد، همچون کسی است که در معرض هلاکت است.
6- سَمُّوا اولادَکُم اَسماءَ الانبیاءِ. مکارم الاخلاق، ص474
فرزندانتان را به نام انبیا بنامید.
7-سَیدُ القَومِ فِی السَفرِ خَادِمُهُم فَمَن سَبَقَهُم بِخِدمَةٍ لَم یَسبِقُوهُ بِعَمَلٍ اِلا الشَهادَة. کنز العمال
سرور مردم در سفر کسی است که به آنان خدمت می‌کند پس هرکه در خدمت به همسفران خود بر آنان پیشی گیرد هیچ کارشان به پای ارزش او نمی رسد مگر شهادت. کنز العمال

بیا که خانه تکانی کنیم . خانه‌ی دل!

اینقدر این دل زنگار گرفته که به تنهایی کاری از پیش نمیره ، پس متوسل میشیم به کلام نورانی اباعبدالله الحسین علیه السلام در دعای عرفه که میفرماید:
اِلَهی أَنْتَ الَّذِی أَشْرَقْتَ الْأَنْوَارَ فِی قُلُوبِ أَوْلِیَائِکَ حَتَّى عَرَفُوکَ وَ وَحَّدُوکَ وَ أَنْتَ الَّذِی أَزَلْتَ الْأَغْیَارَ عَنْ قُلُوبِ أَحِبَّائِکَ حَتَّى لَمْ یُحِبُّوا سِوَاکَ وَ لَمْ یَلْجَئُوا إلَى غَیْرِکَ
خداوندا! تویی که در قلوب اولیاء و خاصانت با انواری متجلی شدی تا به مقام معرفتت برسند و ترا به یکتایی بشناسند. تو همانی که بیگانگان را از دل محبین‌ات بیرون راندی تا غیر از تو کسی را دوست نداشته باشند و جز به درگاهت به جایی پناه نبرند.
از خدا بخواهیم که محبتِ غیر را از دلمون بیرون کنه و دلمون رو فقط معدن محبت خود و احبائش قرار بده.
بگیم خدایا با ما هم کاری بکن که غیر از درگاه تو به جایی پناه نبریم که اگه از تو روی بگردانیم همیشه آغوش شیطان برای ما بازه.
اگه کسی خونه‌ی دلش خونه‌ی محبت خدا بشه بنا به گفته امام صادق علیه السلام دیگه به غیر خدا مشغول نمیشه:
إِنَّمَا خَالَطَ الْقَوْمَ حَلَاوَةُ حُبِّ اللَّهِ فَلَمْ یَشْتَغِلُوا بِغَیْرِهِ – گروهی که شیرینی محبت خداوند با آنها عجین شده باشد به غیر خدا مشغول نمیشوند(اصول کافی جلد2 صفحه130)
از خدا بخواهیم که میل به طاعت رو در درونمون بیشتر کنه و رغبتمون رو به گناه کم کنه که اون هم با چشیدن طعم شیرین همنشینی با خدا بدست میاد.
یَا مَنْ أَذَاقَ أَحِبَّاءَهُ حَلَاوَةَ الْمُؤَانَسَةِ فَقَامُوا بَیْنَ یَدَیْهِ مُتَمَلِّقِین
ای کسی که به دوستدارانت شیرینی همنشینی را چشاندی که همیشه در درگاهت، نیازی متملقانه به جانب تو داشته باشند.(دعای عرفه)
از خداوند بخواهیم که ما را از جمله‌ی این گروهی قرار دهد که در قرآن فرمود:
فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَه‏(مائده54)
یعنی میشه ما هم محبوب خداوند باشیم و هم محب او؟؟
چطور؟
جوابش رو در قرآن داریم:
قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّه(آل عمران 31)
پس از خداوند بخواهیم که در سال جدید به ما توفیق دهد که از رسول خدا و خاندانش علیه و علیهم السلام پیروی کنیم و تقوای الهی پیشه کنیم تا شامل فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّه بشیم تا اگه غمی از غمهای دل امام زمان (عج) برطرف نمیکنیم ، لااقل غمی به غمهایشون اضافه نکنیم.
بی روی تو هرکس گذرد لیل و نهارش دلـگیـرتر از فصـل خـزان است بهارش
بـهـتـر کـه هـمه عـمر ز هم باز نگردد چشمی که نشد باز دمی بر رخ یارش
سال که تحویل میشه اولین کارتون چیه؟؟ به بزرگترها سر میزنید؟
امسال بیاییم بگیم آقا جان! بزرگ ما شمایید. سال که تحویل شد بگیم:
سلام علی آل یاسین!! بگیم آقا جان ما ایرانیها رسممون اینه که دید و بازدید داریم، متی ترانا و نراک؟ عیبی نداره آقا جان! دل عاشق به پیغامی بسازه!
بگیم :
آقا ! بزرگترهای ما حتی اگه ما خیلی بد بودیم برای عید وقتی به در خونشون میریم در رو به رومون باز میکنند!
بیاییم امسال عیدمون رو با آقامون شروع کنیم و از بزرگمون غافل نشیم.راستی اگه آقا بخوان بیان منزل ما ، ما آمادگیش رو داریم؟
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و المستشهدین بین یدیه.

دانستنیهایی در مورد کرمهای ضد آفتاب


اگر تمام روز را در خانه می‌گذرانید، محافظت طبیعی پوست برای شما کافی است اما دفاع طبیعی بدن نمی‌تواند در برابر آفتاب کنار ساحل، پیاده‌روی در یک ظهر داغ و یا هنگام کوهنوردی محافظت چندانی از پوست شما نماید.

استفاده از کرمهای ضد آفتاب، یکی از معمولترین روشهای محافظت پوست در مقابل تابش اشعه زیان‌آور نور خوررشید است که در میان خانمها رواج بیشتری دارد.

نور خورشید حاوی طیف وسیعی از اشعه‌های مرئی و نامرئی است که بخشی‌از آن، به نام طیف ماوراء بنفش، برای پوست انسان مضر بوده و تمامی آسیب‌های پوستی از ناحیه آن است.

میزان اشعه ماورای بنفش خورشید در فصل تابستان بیشتر از سایر فصول سال و در ارتفاعات و مناطق استوایی بیشتر از سایر مناطق است.

در فصل تابستان، تابش مستقیم نور آفتاب به پوست، به تدریج آسیب‌هایی از قبیل آفتاب سوختگی، التهاب و قرمزی پوست، چین و چروک و سرطان پوست را به همراه می‌آورد.

انواع کرمهای ضد آفتاب کدامند؟

متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کرمهای ضد آفتاب دارای دو نوع فیزیکی و شیمیایی هستند، ضد آفتابهای فیزیکی مانند یک پرده پوشاننده، سطح پوست را می‌پوشانند و نور را منعکس می‌کنند به طوری که فقط مقدار بسیار کمی از آن جذب پوست می‌شود.

دکتر "محمدعلی ماپار" افزود: کرمهای ضد آفتابهای شیمیایی اغلب بیرنگ هستند و اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب و راه عبور آن را مسدود می‌کنند و مانع رسیدن نور به سطح پوست می‌شوند.

دکتر ماپار افزود: معمولا" شرکتهای تولیدکننده ، برای تاثیرگذاری بیشتر، در فرمول تولید خود، ترکیبی از این دو نوع را مد نظر قرار می‌دهند.

وی در خصوص نحوه صحیح استفاده از کرمهای ضد آفتاب اظهار داشت:این کرمها باید نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده شوند تا جذب پوست شده و موثر واقع گردند.

‪ SPFیا فاکتور محافظتی آفتاب چیست؟

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کرمهای ضد آفتاب بر اساس میزان تواناییشان در جذب و دفع اشعه ماورای بنفش درجه‌بندی می‌شوند که نشان‌دهنده این است که مصرف‌کننده تا چه مدت می‌تواند بدون آنکه دچار آفتاب سوختگی شود، زیر نور خورشید بماند.

وی اظهار داشت: ایده‌آل‌ترین مقدار این فاکتور محافظتی، شماره ‪ ۳۰است که برای تمامی مناطق توصیه می‌شود و هر چه این فاکتور بالاتر باشد میزان تاثیرگذاری آن بیشتر است.

این متخصص پوست و مو ادمه داد: البته ضد آفتابهای با فاکتور محافظتی بالاتر از شماره ‪ ۳۰در برخی افراد به علت داشتن ترکیبات شیمیایی بالاتر حساسیت پوستی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان نیاز به کرمهای ضد آفتاب، بستگی به رنگ پوست و میزان حساسیت آن دارد گفت: هر چه رنگ پوست روشنتر باشد و زودتر در معرض آفتاب قرمز و ملتهب شود استفاده‌از کرم ضد آفتاب بایداز سنین پایینتر آغاز شود.

دکتر ماپار همچنین افزود: هرچه به خط استوا نزدیک‌تر شویم به علت بیشتر شدن اشعه ماوراء بنفش خورشید، استفاده از کرمهای ضد آفتاب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که ایران نیز در چنین موقعیتی قرار دارد بنابراین استفاده از کرمهای ضد آفتاب در تمامی مناطق کشور توصیه می‌شود.

وی اظهار داشت: پوستهای چرب باید از کرمهای فاقد چربی‌و حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنند و کرمهای چرب و حاوی مواد نرم‌کننده برای پوستهای خشک مناسبتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مناسبترین زمان استفاده از کرمهای ضد آفتاب را ساعت ‪ ۹صبح الی چهار بعد از ظهر ذکر کرد و تاکید نمود: افرادی که به نور آفتاب حساسیت بیشتری دارند بهتر است کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرند.

وی در مورد اثر ماندگاری این کرمها بر روی پوست گفت: افرادی که به طور مداوم در معرض آفتاب هستند بهتر است که هر دو ساعت یکبار این کرمها را تجدید کنند اما افرادی که در مکانهای سرپوشیده کار می‌کنند، استعمال دو بار در طول شبانه‌روز کافی است.

دکتر ماپار در مورد ارجحیت کرمهای ضد آفتاب خارجی به داخلی گفت: هیچ کدام از شرکتهای تولیدکننده بر یکدیگر ارجحیت ندارند و افراد بهتر است از کرمی استفاده کنند که با پوستشان سازگار بوده و جوش‌های قرمز روی پوستشان ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از کرمهای آرایشی بر روی کرم ضد آفتاب نقشی در کاهش اثرگذاری این کرمها دارد اظهار داشت: اگر کرمهای آرایشی نیم ساعت بعد از استعمال کرم ضد آفتاب مورد استفاده قرار گیرد مشکلی به وجود نمی‌آید اما اگر بلافاصله قبل از جذب کرم ضد آفتاب استعمال شود تاثیر آن را کاهش می‌دهد.

این متخصص پوست و مو همچنین گفت: ضد آفتاب به صورت مطلق اثر آفتاب را از بین نمی‌برد بلکه فقط تاثیر آن را بر روی پوست کاهش می‌دهد.

دکتر ماپار اضافه کرد: افرادی که پوست حساس دارند، بهتر است در فصل تابستان حتی در سایه یا در هوای ابری نیز از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنند.

فرصت لبخند به همت دو دانشجوی ایرانی دانشگاه تگزاس


نخستین موسسه خیریه جهانی جراحی‌های ترمیمی شکاف لب و دهان به همت دو دانشجوی ایرانی دانشگاه تگزاس تاسیس شد

شکاف کام ‌و لب یا همان «لب شکری» اولین نقص چهره‌ای و چهارمین نقص مادرزادی در جهان است که تقریبا از هر 600 نوزادی که در جهان متولد می‌شود یک نفر به این عارضه مبتلاست.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منشاء بروز این عارضه عدم پیوند طرفین راست و چپ لب‌ها و سقف دهان نوزاد در ماه های آخر بارداری است. در برخی نوزادان این قسمت ها به طور کامل به یکدیگر متصل نمی‌شوند که در چنین مواردی کودک با قطع پیوند در لب بالایی متولد می‌شود که «شکاف لب» خوانده می‌شود. نقص مادرزادی در کام نیز به عنوان «شکاف کام» نامیده می‌شود و از آنجا که رشد لب و کام دو عملکرد جداگانه هستند؛ لذا برخی کودکان می‌توانند یک شکاف لب، یک شکاف کام یا انواعی از هر دو را داشته باشند.

در کشورهای پیشرفته کودکانی که با عارضه شکاف لب یا شکاف کام متولد می‌شوند؛ بلافاصله یا مدت کوتاهی پس از تولد، تحت جراحی ترمیمی قرار می‌گیرند اما خانواده‌های بسیاری خصوصا در کشورهای جهان سوم نمی‌توانند هزینه های چنین جراحی ترمیمی را تامین کنند و متاسفانه این کودکان از همان سال های نخست زندگی علاوه بر رنج و ناراحتی ناشی از تغییر شکل صورت و مشکلات و اختلالات عدیده‌ در سیستم شنوایی، تنفسی، بلع غذا و کاهش ایمنی دستگاه گوارشی در برابر ویروس‌ها با بسیاری از مشکلات روانی-اجتماعی از قبیل اضطراب اجتماعی، تنهایی، افسردگی و بیگانگی از همسالانشان نیز مواجه می‌شوند و به این ترتیب زندگی این گروه از بیماران و خانواده های آنها به شکلی بسیار نامطلوب تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

سخنان نغز از بزرگان دین عزیزمان


پیامبراعظم(ص): اسلام یعنی نیکویی اخلاق.

پیامبراکرم(ص): بایکدیگر دست دهید که کینه را می برد.

امام کاظم(ع): مهرورزی و دوستی با مردم نصف عقل است.

امام علی(ع): خوشخویی مومن از فروتنی است.

امام علی (ع) : خوش اخلاقی بهترین رفیق آدمی است.

امام صادق (ع) : هرکس بداخلاق باشد خودرا عذاب می دهد.

امام صادق (ع( : هیچ زندگانی گواراتر از حسن خلق نیست.

امام صادق : از مانیست کسی که هنگام خشم ، خویشتندارنبوده و با همنشینان و دوستان خود خوش اخلاق و خوش رفتار نباشد.

امام صادق(ع) :سه چیز دوستی می آورد:دینداری،افتادگی،بخشندگی

امام باقر (ع):هیچ عبادتی نزد خدا محبوبتر از شاد کردن مومن نیست.

امام علی (ع):سودمندترین گنج ها،دوستی دلهاست

پیامبر اکرم(ص):محبوبترین بندگان خداکسی است که با بندگان اومهربانترباشد.

امام صادق (ع):آیا حقیقت دین چیزی جز مهر ودوستی است؟

امام علی (ع):محبت نردبان رفعت است